သင္သည္ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခု ေၿဖရမည္လို ့သိလိုက္ ၿပီဆို
လွ်င္ သင္အေတာ္ကေလးကို စိတ္လုပ္ ရွားသြားတယ္ဆိုတာဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။
ထိုအရာကလည္း ေၾကာက္ရြ့ံမႈေတြကိုၿဖစ္ေစတယ္ မဟုတ္လား။ မေၾကာက္ပါနဲ့။ ဒါက
ကြ်ႏု္ပ္တို့အားလံုးမွာ ၿဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကြ်ႏု္ပ္က သင္၏
အင္တာဗ်ဴးနဲ့ပါတ္သက္ၿပီးသင္၏အင္တာဗ်ဴးေၾကာက္ရြ့ံစိတ္အားလံုးကို
မေၿဖာက္ေပးနိုင္ပါေသာ္လညး္ သင့္ကို သိသိသာသာအက်ဴိးရွိေစေသာ
သင္လုပ္ေဆာင္သင့္သည့္ အဆင့္အနည္းငယ္ေတာ့ သင့္ကို ညြန္ၾကားေပးခ်င္ပါတယ္ ။
ဒါေတြကေတာ့မင္းရဲ ့အင္တာဗ်ဴးရမည့္ အလုပ္အတြက္ရယ္၊ သင့္ရဲ့
စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ၾကံခိုင္မႈရွိေစေအာင္ပါ ။ ဒီအခ်က္ကေလးေတြကို ၾကိ
ုးစားလုပ္ေဆာင္ၿပီး ၊ အင္တာဗ်ဴး ေအာင္ၿမင္ဖို ့အဆင္ ့သင့္ၿဖစ္ပါေစ ။
(၁) သင္ကိုယ္တိုင္သင္ ့ကို သင္ ေရာင္းကုန္းပစၥည္းတစ္ခုကဲ ့သို ့ေရာင္အားၿမင္တင္ ေၾကၿငာလုိက္ပါ ။
သင္သည္ သင္ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးမည္ ့အဖြဲ ့အစည္း တစ္ခုအေၾကာင္းကို ေလ့လားစူစမ္းသင္ ့တယ္လုိ့ယူ ဆေနၿခင္းက ေၿပာစရာမလို ေအာင္ရွင္းေနပါတယ္။ သင့္၏ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္ေတြကိုလညး္ ရွာေဖြစုေဆာင္ထားလုိက္ဖို ့မေမ့ပါနဲ ့။
ကိုယ္ ့အေၾကာင္းကို ရွာေဖြရမည္ဆိုေတာ့လညး္ ေၾကာင္စီးစီး ၿဖစ္ေနပါလိမ္မည္ ။ဒါကို လုပ္ေဆာင္ လုိက္ပါ (သို့မဟုတ္) ကြ်ႏု္ပ္တို့သည္ ကြ်ႏု္ပ္တို့္အေၾကာင္းႏွင့္ပါတ္သတ္ၿပီးေၿပာေသာအခါ မကြ်မ္းက်င္ ၾကပါဘူး ။ ကြ်ႏု္ပ္တို အမ်ားစုက ရင္ခုန္းဖို ့ေကာင္းေလာက္ေသာ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုအတြင္းကြ်ႏု္ပ္တ ို ့ အလြန္ေတာ္ေၾကာင္း ကိုယ့္ကို္တိုင္ ေၿပာဆို ေနၿခင္းသည္ “ ငၾကြား” ဟုမယဥ္ေက်းေသာ အသံုးႏူန္း တစ္ခုကို ကြ်ႏု္ပ္တို ့အမ်ားစုက သင္ေပးထားသလုိ မ်ဴိးသိေနၾကပါတယ္ ။
ဒါေပမဲ့ သင္၏ၿပီးၿပည္ ့စံုမႈမ်ားႏွင့္ သင္၏အေၾကာင္းကို ေၿပာၾကားေသာေနရာတြင္ ဆ၇ာၾကီးၿဖစ္ဖ့ို အခ်ိန္ယူလုပ္ေဆာင္မည္ဆိုလွ်င္သင္သည္ကိုယ္ကိုယ္ကိုယံုၾကည္မႈရွိေၾကာင္းႏွင့္သင္သည္ ဘာ ေၾကာင့္ဤရာထူးႏွင့္သင့္ေတာ္သင္ဆိုတာကိုၿပသႏိုင္ပါလိမ္မည္။ထိုအ၇ာေတြကဘဲသင္ကို မ်ားစြာ ေသာ အင္တာဗ်ဴးေၿဖမည့္ သူမ်ားၾကားတြင္ ေအာင္ၿမင္မႈကိုရေစရန္ ၾကီးမားေသာတြန္အား တစ္ခုၿဖစ္ပါ ေစလိမ္မည္ ။
သင္ကို အကူအညီၿဖစ္ေစမည့္ နည္းဗ်ဴဟာႏွစ္ခုရွိပါတယ္-
ပထမတစ္ခုကေတာ့သင့္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ႏွင့္အစမ္းေလ့က်င့္ပါ။အင္တာဗ်ဴးမ်ားလုပ္နိုင္သမွ် မ်ားမ်ား လုပ္ၾကည့္လုိက္ပါ ။ သင္ကို ေကာင္းမြန္ေသာ္အေၿဖမ်ားရပါလိမ္မည္။
(ဥပမာ-ကဲ…………..မင္းအေၾကာင္းနဲ့ပါတ္သတ္ၿပီးငါကိုေၿပာပါအုန္း၊မင္းကဒီရာထူးမွာဘာေတြမ်ား လုပ္ေဆာင္ေပးမွာတုန္း ) ။
ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့- ကိန္းဂဏန္းေတြနဲ ့ေၿပာဖို ့မေမ့ ပါႏွင့္။ရာခိုင္းႏူန္း၊ တိုးတက္မႈကိန္းဂဏန္းႏွင့္္ အခ်ိဳးအစားေတြ ကို သင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ ေသာေအာင္ၿမင္မႈမ်ား ႏွင့္ သင္တာ၀န္ယူမႈအပိုင္းမ်ားေၿပာၿပ ရာတြင္ထည့္သံုးေၿပာဆို ပါ ။အမွန္တစ္ကယ္လညး္ဘဲဤအရာေတြကသင္သည္ၾကြား၀ါေနေသာခံစား မႈမ်ဴိးမၿဖစ္ေစဘဲ သင္သည္ဘာေၾကာင့္အံ ့ၾသဖို ့ေကာင္းေလာက္အေအာင္ လုပ္ေဆာင္နိုင္တယ္ဆို တာကို ခ်ိဳၿမိန္စြာေၿပာၿပနိုင္ၿပီး သင္ကိုလညး္ မန္ေနဂ်ာ တစ္ေယာက္အၿဖစ္ အလုပ္ခန္ ့ေစဖို ့ၿဖစ္လာ မွာပါ ။ပစၥည္းေရာင္းအားေတြတက္ပါတယ္ လုိ ့မေၿပာရပါဘူး ၊ ငါက ပစၥညး္ေရာင္အား ၇၅ % ေရာက္ေအာင္တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ၾကိ ုစားေနပါတယ္လို ့ေၿပာရပါမညး္ ။ ဤအရာေတြကိုလညး္ သင္ေသေသခ်ာခ်ာ သတိထား ေၿပာဆိုပါ ။
(၂)မိမိ ကိုယ္ကို ၿမင္ေအာင္ၾကည္ ့လိုက္ပါ ။
ကြ်ႏု္ပ္တို့အားလံုး အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုတြင္ ေအာင္ၿမင္ေအာင္္ဘာေတြကို လုပ္ေဆာင္ရမည္ ဆိုတာကိုသိသလို ၿဖစ္လိမ့္မည္ ။ ဒါေပမဲ့ အတိအက်က ဘာကိုဆိုလိုတာလညး္ ။ ေကာင္းၿပီး -သင့္ကို သင္ အေတာ္ဆံုး လို ့ ထင္ေနခ်င္းသည္ သင့္ကိုအေကာင္းဆံုးေတြခံစားလာရေအာင္ကူညီးေပမည္ ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ကြ်ႏု္ပ္၏ပထမအၾကံၿပုခ်က္သည္နည္းနည္းေတာ့ ကိုယ္ၾကိ ုက္မတာကုိုအလိုလိုက္ၿပီး လုပ္ေဆာင္လုိက္ပါ ။သင္သည္ လက္သည္အလွညပ္ၿခင္း ၊မ်က္ႏွာေပါင္းတင္ၿခင္း ႏွင့္ မွတ္ဆိတ္ရိတ္ၿခင္း စေသာအရာမ်ား (သို ့မဟုတ္) အသစ္အင္တာဗ်ဴး၀တ္စံု တစ္စံု၀ယ္လုိက္ၿပီး ၊ဤအရာေတြအားလံုးလုပ္ေဆာင္လိုက္မည္ဆိုလွ်င္ ၊ သင္ကို သင္ ၾကည့္ေကာင္းေနလိမ့္ မည္ဟုခံစားေနရၿခင္းသည္သင္၏ယံုၾကည္မႈအားတြန္အားေပးရာေရာက္ပါလိမ္မည္။သင္၏အလုပ္ အသစ္သည္ သင္ပိုင္ဆိုင္ဖို့လက္တစ္ကမ္းကို ေရာက္ေနပါၿပီး ၊ ထို့ေၾကာင့္သင္၏ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ား ကို က်က်နန ပိုင္ႏိုင္စြာေၿပာဆိုပါေတာ့ ။
အင္တာဗ်ဴးမလုပ္ခင္ သင္သည္ ၾကယ္ငါပြင့္အဆင့္ရွိေသာဇိမ္ခံပစၥည္းမ်ားကို မတက္နိုင္လွ်င္-အသစ္အဆန္းေတြလုပ္ၿပဖို ့ေတာ့ မေၾကာက္ပါနဲ ့။၀တ္စံုအသစ္တစ္ခုအစား ဥပမာ-အရမ္းတက္ၾကြ ဖို ့ေကာင္းေသာ လည္စည္း သို့မဟုတ္ သင္၏အေဟာင္းမ်ားထဲမွာ အသစ္ဆံုးေသာ လည္းဆြဲကို၀တ္ဆင္လိုက္ပါ ။
(၃) သင္၏ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ားကိုေသခ်ာစြာထုပ္ပိုယူေဆာင္ပါ
သင္ကသင္၏ ကိုယ္ေရးအခ်က္ အလက္မ်ားကိုအင္တာဗ်ဴးသို့ ယူေဆာင္လာရမည္ဆိုတာကို သိေကာငး္သိပါလိမ့္မည္ ။ဒါေပမဲ့ ေသေသခ်ာခ်ာထည့္ၿပီးယူေဆာင္လာဖို ့မေမ့ပါႏွင့္ ။ ေတြးၾကည့္ပါ ဒါအေၾကာင္းန့ဲပါတ္သတ္ၿပီးေတာ့ ။သင္၏္ၾကီးၿမတ္ေသာ ကြ်မ္းက်င္မႈႏွင့္ၿပီးၿပည့္စံုမႈတို့အား ၿပသေနၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္ ။
သင္က သင္၏ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ားကို ဘာေၾကာင့္အထိမ္းအမွတ္ပစၥည္းထည့္ေသာ သစ္သာဘူးထဲ ကိုထည့္ၿပီး မထားခ်င္းဘူလား ။ သင္သည္သင္၏ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ားအား ရိုရိုေသေသထုပ္ပိုးသိမ္းထားသည္ကို သင္အားအင္တာဗ်ဴးမည့္ သူတို ့အားၿပသပါ ။
အၿခားတစ္နညး္-အရြယ္ပမာဏၾကီးေသာ ရံုးသံုးလက္ဆြဲအိပ္(သို့မဟုတ္) စာေဆာင္ထည့္ေသာ စကၠဴအိပ္ ကိုလညး္သံုးနိုင္ပါတယ္။ လွပေသသပ္ေသာမွတ္တမ္းစားအုပ္-ၾကီးၾကီးမားမားရင္းႏွီး ၿမုပ္ႏွံလိုက္ပါ။ (နက္ေမွာင္ေတာက္ေၿပာင္းၿပီး အၿခားေသာ အဖြဲ့အစညး္နာမည္မပါေစဘဲ ၊နာမည္ၾကီးပစၥည္းအမ်ဴိးအစားၿဖစ္ရပါမည္။) (မီတၱဴငါးေဆာင္ထက္မနညး္ပါေစႏွင့္သင့္ကလူအမ်ား ႏွင့္ေတြၿပီး ေဆြးေႏြးရမည္ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ၿဖစ္သည္) ေထာက္ခံခ်က္စာမ်ား၊ သင္လုပ္ဘူးေသာ အလုပ္၏နမႈနာမ်ား။ ၿပီးေနာက္စာရြက္အနညး္ အငယ္ ႏွင့္္ ေဘာပင္တစ္ေခ်ာင္း ( ထိုအရာမ်ားအား သင္မသြားခင္ ေသေသခ်ာခ်ာပါေအာင္ လုပ္္ေဆာင္ပါ )
(၄) မွန္ကန္ေသာအေၾကာင္းၿပခ်က္ေတြ ကိ ုစဥ္းစားထားပါ ။
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက သင္ႏွင္ ့ပါတ္သတ္ေသာအိုေဟာင္းေနသည္ ့ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို သင္သည္ရုတ္တရက္ၾကီး ၿပန္ၿပီးသတိရဘူးပါသလား။ေကာင္းၿပီ-ထိုအရာေတြသည္ သင္အင္တာဗ်ဴး လုပ္ေနခ်ိန္မွာဘာ ေတြၿပန္သတိရခ်င္တယ္ဆို သင္ရဲ့အိုေဟာင္းေနေသာ အေၾကာင္းအရာ ေတြဆိုတာ အေသအခ်ာဘဲၿဖစ္ပါလိမ္မည္ ။စြဲေဆာင္မႈၿပင္းေသာ ေရေမႊး ေတြကိုေတာ့မသံုးပါႏွင့္ ၊ ဒါေပမဲ့သင္ၾကိုက္ေသာေရေမႊးတစ္ခုခုကိုပါးပါကေလးသံုးလိုက္ပါ ။ဒါေတြကဘာေၾကာင့္လညး္ဆိုေတာ့ သင္ရွာေဖြေနေသာ သင္ရဲ့ အလုပ္ ရွင္ကိုေက်နပ္ မႈေတြၿဖစ္ေစမွာပါ ။သင္၏ခံတြငး္ န့ံသည္ ေၿပာစရာမလို ေအာင္သန့္ရွင္းေနရပါမည္။ၾကိုတင္ၿပီး သြားတိုက္သြားပါ။ သင္နားလည္သလား၊ မလည္သလားေတာ့မသိပါ။ကြ်ႏု္ပ္တိုအမ်ားစုကကိုယ့္ခံတြင္းနံ ့နဲ့ပါတ္သက္ၿပီးယံုၾကည္မႈအေတာ ့ကေလးကိုရွိေနၾကပါတယ္။ အင္တာဗ်ဴးၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာသင္ကိုတစ္ေယာက္ ေယာက္ကေၿပာပါလိမ့္မည္ ’’မင္းခံတြင္းနံ ့က စိတ္ပ်က္ဖို ့ေကာင္းတယ္ ‘ ‘
ကြ်ႏု္ပ္အၾကံၿပုခ်က္ကေတာ့သင္ ခံတြင္းသန္ ရွင္း့ေစေသာပူခ်ိန္လို ခံတြင္းသန္ ့ေစေသာအရာတစ္ခုကို အင္တာဗ်ဴးမစမီွ၁၀ မီးႏွစ္အလိုမွာငုံးထားလုိက္ပါ။ပီေကကိုေတာ့ မစားပါနဲ့။ အင္တာဗ်ဴး လုပ္ေနေသာ အခ်ိန္တြင္ သင္ကအသံၿမည္ေအာင္ခံတြင္ နံ ့သန္ ့ရွင္းဖို ့တစ္ခု ခုကို ၀ါး ေနစရာမလိုေတာ့ပါဘူး ၊ ၿပီးေတာ့ သင့္၏ခံတြင္းနံ ့ကလညး္ သင့္၏အလုပ္ရွင္ၿဖစ္လာမည္ သင့္ ေဘာ့စ္ အား အေႏွာက္အယွက္ မေပးနုိင္ေတာ့ဟု သင့္ကို ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈရသြားပါလိမ္မည္ ။
(၅) ေစာနိုင္သမၽွ…အမွန္တကယ္ေစာေစာ…
သိသိသာသာၾကီးကိုဘဲ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုအတြက္ အခ်ိန္မီွကေလး ေရာက္ သြားတယ္ဆို တာအေတာ္ကေလးကို အေရးၾကီးပါတယ္။ဒါေပမဲ့ေစာနိုင္သမွ် ေစာေစာသြားေရာက္ ၿခင္းကလညး္ ၾကိ ုတင္ၿပင္ဆင္မႈေၾကာင့္ ေအာင္နိုင္မႈတစ္ခုၿဖစ္ေစမွာပါ ။
အမွန္တကယ္ ေစာေစာဆိုတာ ကြ်ႏု္ပ္ဘာကိုဆိုလုိ တာလဲ။ ေကာင္းၿပီး၊ သင္ကအင္တာဗ်ဴး တစ္ခုမတိုင္မီ ရံုးကို ၁၀-၁၅ မီးနစ္္ ၾကိ ုတင္ေရာက္သင့္တယ္ ဆိုတာေယဘုယ်အား ၿဖင္ ့လက္ခံနိုင္ေသာစည္းမ်ဥ္းတစ္ခုပါ ။ဒါေပမဲ့ သင္က ရံုးနာမွာရွိတယ္ ေကာ္ဖီဆိုင္ကို နာရီ၀က္ ၾကိ ုတင္ မေရာက္ေနသင့္ဘူးလို့ မဆိုလိုပါဘူး ။
ဒါအေၾကာင္းနဲ ့ပါတ္သက္ၿပီးေတာ့ေတြးၾကည့္ပါ ။ သင္က ၁၀-၁၅မီးႏွစ္ ေစာေစာေရာက္ဖို ့ရန္ လံုေလာက္ေသာ အခ်ိန္ဟုထင္ကာ အခ်ိန္ေပးမည္ဆိုလွ်င္ သင္သည္ဓါတ္ေလွခါး မွီေအာင္ၿမန္ၿမန္ လုပ္ေဆာင္ရၿပီး ၊ အင္တာဗ်ဴးေသာေနရာသို ့အေတာ္ကေလးကို ႏူံူးေခြၿပီးေရာက္သြားရပါလိမ္မည္။ သင္က အမ်ားသံုးသယ္ယူပိုေဆာင္ေရးကို သံုးမည္ သို ့မဟုတ္ ၾကပ္သပ္ေနေသာလူအုပ္ၾကီးႏွင့္ သြားရမည္ဆို လွ်င္ သင္သည္ေခြ်းအနည္းငယ္လညး္ ထြက္ေနေပလိမ္မည္ ။ ထို ့အခ်ိန္မွာေတာ့ သင္က ၾကည့္ ေကာင္းေသာပံုေတာ့မၿဖစ္ ေနနိုင္ေတာ့ပါ ။ ဥပမာ-သင္အင္တာဗ်ဴးမည့္ပတ္၀န္းက်င္ကို ေရာက္ဖို့အစီအစဥ္ဆြဲပါ (သို ့မဟုတ္) အင္တာဗ်ဴးမည့္ ေနရာႏွင့္ မီးနစ္ ၃၀ - ၄၀ ေလာက္ကြာေသာေနရာကိုေရာက္ေနပါေစ ။အပန္းေၿဖပါ စာအုပ္ တစ္အုပ္ဖတ္ပါ (သို ့မဟုတ္) သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဆီကိုဖုန္းေခၚပါ ၿပီးေနာက္ ေရ့ွဘာဆက္္ၿဖစ္မယ္ဆို တာကို သင္ ရဲ့စိတ္ပိုင္ဆိုင္ရာၿပင္ဆင္ေသာ အပိုင္ကိုခြင့္ၿပုလုိက္ပါ။ အင္တာဗ်ဴးေသာေနတြင္ သင္စိတ္ဖီစီးၿခင္း ကိုခံစားရလိမ္မည္ ။ ေနာက္ဆံုးအေနႏွင့္ သင္လုပ္ခ်င္ သာအရာကို ၿမန္ၿမန္လုပ္ေဆာင္လုိက္ပါ ။ ၿပီးေနာက္ သင္ အင္တာဗ်ဴးဖို့ ခ်ိန္ဆိုထားေသာ ေနရာသို့ ၁၀မီနစ္သြားမတိုင္းခင္ သြားပါေတာ အင္တာဗ်ဴးေသာ အခ်ိန္တြင္ သင္၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ မ်ားစြာေသာ မတူညီသည့္ အခ်က္မ်ား ေပၚတြင္မႈတည္သြားပါလိမ့္မည္ ။ သင္သည္ၾကိုတင္ၿပင္ဆင္မႈမ်ား မလုပ္ေဆာင္ခဲ့လွ်င္ထိုမ်ားစြာ ေသာအခ်က္မ်ားထဲက မည္သည့္ အခ်က္ကမွသင္၏လုပ္ေဆာင့္ကို အေကာင္းၾကီး မၿဖစ္ေစေတာ့ပါဘူး။ ဤရိုးရွင္ေသာ အခ်က္ေလးမ်ားကို အသံုးခ်ၿပီး သင္၏ အလုပ္ရွင္ၿဖစ္လာမည့္ ေဘာ့စ္ကိုတက္ၾကြ သစ္ဆန္ေသာ သင္အေၾကာင္း ႏွင့္ပါတ္သက္ၿပီးေၿပာၿပလိုက္ပါ ။သင္သည္္ထို အလုပ္ကိုသင္က ထို၀ွက္ဖဲ တစ္ခ်ပ္ထုပ္သံုးၿပီး ပြဲသိမ္းနိုင္လိမ့္မယ္လုိ ့ ကြ်ႏု္ပ္ယံုၾကည္ထားလုိက္ပါမည္ ။
ဘာသာၿပန္ဆိုသူ - Guiding Star – for our nursing professional !!
(၁) သင္ကိုယ္တိုင္သင္ ့ကို သင္ ေရာင္းကုန္းပစၥည္းတစ္ခုကဲ ့သို ့ေရာင္အားၿမင္တင္ ေၾကၿငာလုိက္ပါ ။
သင္သည္ သင္ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးမည္ ့အဖြဲ ့အစည္း တစ္ခုအေၾကာင္းကို ေလ့လားစူစမ္းသင္ ့တယ္လုိ့ယူ ဆေနၿခင္းက ေၿပာစရာမလို ေအာင္ရွင္းေနပါတယ္။ သင့္၏ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္ေတြကိုလညး္ ရွာေဖြစုေဆာင္ထားလုိက္ဖို ့မေမ့ပါနဲ ့။
ကိုယ္ ့အေၾကာင္းကို ရွာေဖြရမည္ဆိုေတာ့လညး္ ေၾကာင္စီးစီး ၿဖစ္ေနပါလိမ္မည္ ။ဒါကို လုပ္ေဆာင္ လုိက္ပါ (သို့မဟုတ္) ကြ်ႏု္ပ္တို့သည္ ကြ်ႏု္ပ္တို့္အေၾကာင္းႏွင့္ပါတ္သတ္ၿပီးေၿပာေသာအခါ မကြ်မ္းက်င္ ၾကပါဘူး ။ ကြ်ႏု္ပ္တို အမ်ားစုက ရင္ခုန္းဖို ့ေကာင္းေလာက္ေသာ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုအတြင္းကြ်ႏု္ပ္တ ို ့ အလြန္ေတာ္ေၾကာင္း ကိုယ့္ကို္တိုင္ ေၿပာဆို ေနၿခင္းသည္ “ ငၾကြား” ဟုမယဥ္ေက်းေသာ အသံုးႏူန္း တစ္ခုကို ကြ်ႏု္ပ္တို ့အမ်ားစုက သင္ေပးထားသလုိ မ်ဴိးသိေနၾကပါတယ္ ။
ဒါေပမဲ့ သင္၏ၿပီးၿပည္ ့စံုမႈမ်ားႏွင့္ သင္၏အေၾကာင္းကို ေၿပာၾကားေသာေနရာတြင္ ဆ၇ာၾကီးၿဖစ္ဖ့ို အခ်ိန္ယူလုပ္ေဆာင္မည္ဆိုလွ်င္သင္သည္ကိုယ္ကိုယ္ကိုယံုၾကည္မႈရွိေၾကာင္းႏွင့္သင္သည္ ဘာ ေၾကာင့္ဤရာထူးႏွင့္သင့္ေတာ္သင္ဆိုတာကိုၿပသႏိုင္ပါလိမ္မည္။ထိုအ၇ာေတြကဘဲသင္ကို မ်ားစြာ ေသာ အင္တာဗ်ဴးေၿဖမည့္ သူမ်ားၾကားတြင္ ေအာင္ၿမင္မႈကိုရေစရန္ ၾကီးမားေသာတြန္အား တစ္ခုၿဖစ္ပါ ေစလိမ္မည္ ။
သင္ကို အကူအညီၿဖစ္ေစမည့္ နည္းဗ်ဴဟာႏွစ္ခုရွိပါတယ္-
ပထမတစ္ခုကေတာ့သင့္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ႏွင့္အစမ္းေလ့က်င့္ပါ။အင္တာဗ်ဴးမ်ားလုပ္နိုင္သမွ် မ်ားမ်ား လုပ္ၾကည့္လုိက္ပါ ။ သင္ကို ေကာင္းမြန္ေသာ္အေၿဖမ်ားရပါလိမ္မည္။
(ဥပမာ-ကဲ…………..မင္းအေၾကာင္းနဲ့ပါတ္သတ္ၿပီးငါကိုေၿပာပါအုန္း၊မင္းကဒီရာထူးမွာဘာေတြမ်ား လုပ္ေဆာင္ေပးမွာတုန္း ) ။
ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့- ကိန္းဂဏန္းေတြနဲ ့ေၿပာဖို ့မေမ့ ပါႏွင့္။ရာခိုင္းႏူန္း၊ တိုးတက္မႈကိန္းဂဏန္းႏွင့္္ အခ်ိဳးအစားေတြ ကို သင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ ေသာေအာင္ၿမင္မႈမ်ား ႏွင့္ သင္တာ၀န္ယူမႈအပိုင္းမ်ားေၿပာၿပ ရာတြင္ထည့္သံုးေၿပာဆို ပါ ။အမွန္တစ္ကယ္လညး္ဘဲဤအရာေတြကသင္သည္ၾကြား၀ါေနေသာခံစား မႈမ်ဴိးမၿဖစ္ေစဘဲ သင္သည္ဘာေၾကာင့္အံ ့ၾသဖို ့ေကာင္းေလာက္အေအာင္ လုပ္ေဆာင္နိုင္တယ္ဆို တာကို ခ်ိဳၿမိန္စြာေၿပာၿပနိုင္ၿပီး သင္ကိုလညး္ မန္ေနဂ်ာ တစ္ေယာက္အၿဖစ္ အလုပ္ခန္ ့ေစဖို ့ၿဖစ္လာ မွာပါ ။ပစၥည္းေရာင္းအားေတြတက္ပါတယ္ လုိ ့မေၿပာရပါဘူး ၊ ငါက ပစၥညး္ေရာင္အား ၇၅ % ေရာက္ေအာင္တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ၾကိ ုစားေနပါတယ္လို ့ေၿပာရပါမညး္ ။ ဤအရာေတြကိုလညး္ သင္ေသေသခ်ာခ်ာ သတိထား ေၿပာဆိုပါ ။
(၂)မိမိ ကိုယ္ကို ၿမင္ေအာင္ၾကည္ ့လိုက္ပါ ။
ကြ်ႏု္ပ္တို့အားလံုး အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုတြင္ ေအာင္ၿမင္ေအာင္္ဘာေတြကို လုပ္ေဆာင္ရမည္ ဆိုတာကိုသိသလို ၿဖစ္လိမ့္မည္ ။ ဒါေပမဲ့ အတိအက်က ဘာကိုဆိုလိုတာလညး္ ။ ေကာင္းၿပီး -သင့္ကို သင္ အေတာ္ဆံုး လို ့ ထင္ေနခ်င္းသည္ သင့္ကိုအေကာင္းဆံုးေတြခံစားလာရေအာင္ကူညီးေပမည္ ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ကြ်ႏု္ပ္၏ပထမအၾကံၿပုခ်က္သည္နည္းနည္းေတာ့ ကိုယ္ၾကိ ုက္မတာကုိုအလိုလိုက္ၿပီး လုပ္ေဆာင္လုိက္ပါ ။သင္သည္ လက္သည္အလွညပ္ၿခင္း ၊မ်က္ႏွာေပါင္းတင္ၿခင္း ႏွင့္ မွတ္ဆိတ္ရိတ္ၿခင္း စေသာအရာမ်ား (သို ့မဟုတ္) အသစ္အင္တာဗ်ဴး၀တ္စံု တစ္စံု၀ယ္လုိက္ၿပီး ၊ဤအရာေတြအားလံုးလုပ္ေဆာင္လိုက္မည္ဆိုလွ်င္ ၊ သင္ကို သင္ ၾကည့္ေကာင္းေနလိမ့္ မည္ဟုခံစားေနရၿခင္းသည္သင္၏ယံုၾကည္မႈအားတြန္အားေပးရာေရာက္ပါလိမ္မည္။သင္၏အလုပ္ အသစ္သည္ သင္ပိုင္ဆိုင္ဖို့လက္တစ္ကမ္းကို ေရာက္ေနပါၿပီး ၊ ထို့ေၾကာင့္သင္၏ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ား ကို က်က်နန ပိုင္ႏိုင္စြာေၿပာဆိုပါေတာ့ ။
အင္တာဗ်ဴးမလုပ္ခင္ သင္သည္ ၾကယ္ငါပြင့္အဆင့္ရွိေသာဇိမ္ခံပစၥည္းမ်ားကို မတက္နိုင္လွ်င္-အသစ္အဆန္းေတြလုပ္ၿပဖို ့ေတာ့ မေၾကာက္ပါနဲ ့။၀တ္စံုအသစ္တစ္ခုအစား ဥပမာ-အရမ္းတက္ၾကြ ဖို ့ေကာင္းေသာ လည္စည္း သို့မဟုတ္ သင္၏အေဟာင္းမ်ားထဲမွာ အသစ္ဆံုးေသာ လည္းဆြဲကို၀တ္ဆင္လိုက္ပါ ။
(၃) သင္၏ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ားကိုေသခ်ာစြာထုပ္ပိုယူေဆာင္ပါ
သင္ကသင္၏ ကိုယ္ေရးအခ်က္ အလက္မ်ားကိုအင္တာဗ်ဴးသို့ ယူေဆာင္လာရမည္ဆိုတာကို သိေကာငး္သိပါလိမ့္မည္ ။ဒါေပမဲ့ ေသေသခ်ာခ်ာထည့္ၿပီးယူေဆာင္လာဖို ့မေမ့ပါႏွင့္ ။ ေတြးၾကည့္ပါ ဒါအေၾကာင္းန့ဲပါတ္သတ္ၿပီးေတာ့ ။သင္၏္ၾကီးၿမတ္ေသာ ကြ်မ္းက်င္မႈႏွင့္ၿပီးၿပည့္စံုမႈတို့အား ၿပသေနၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္ ။
သင္က သင္၏ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ားကို ဘာေၾကာင့္အထိမ္းအမွတ္ပစၥည္းထည့္ေသာ သစ္သာဘူးထဲ ကိုထည့္ၿပီး မထားခ်င္းဘူလား ။ သင္သည္သင္၏ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ားအား ရိုရိုေသေသထုပ္ပိုးသိမ္းထားသည္ကို သင္အားအင္တာဗ်ဴးမည့္ သူတို ့အားၿပသပါ ။
အၿခားတစ္နညး္-အရြယ္ပမာဏၾကီးေသာ ရံုးသံုးလက္ဆြဲအိပ္(သို့မဟုတ္) စာေဆာင္ထည့္ေသာ စကၠဴအိပ္ ကိုလညး္သံုးနိုင္ပါတယ္။ လွပေသသပ္ေသာမွတ္တမ္းစားအုပ္-ၾကီးၾကီးမားမားရင္းႏွီး ၿမုပ္ႏွံလိုက္ပါ။ (နက္ေမွာင္ေတာက္ေၿပာင္းၿပီး အၿခားေသာ အဖြဲ့အစညး္နာမည္မပါေစဘဲ ၊နာမည္ၾကီးပစၥည္းအမ်ဴိးအစားၿဖစ္ရပါမည္။) (မီတၱဴငါးေဆာင္ထက္မနညး္ပါေစႏွင့္သင့္ကလူအမ်ား ႏွင့္ေတြၿပီး ေဆြးေႏြးရမည္ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ၿဖစ္သည္) ေထာက္ခံခ်က္စာမ်ား၊ သင္လုပ္ဘူးေသာ အလုပ္၏နမႈနာမ်ား။ ၿပီးေနာက္စာရြက္အနညး္ အငယ္ ႏွင့္္ ေဘာပင္တစ္ေခ်ာင္း ( ထိုအရာမ်ားအား သင္မသြားခင္ ေသေသခ်ာခ်ာပါေအာင္ လုပ္္ေဆာင္ပါ )
(၄) မွန္ကန္ေသာအေၾကာင္းၿပခ်က္ေတြ ကိ ုစဥ္းစားထားပါ ။
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက သင္ႏွင္ ့ပါတ္သတ္ေသာအိုေဟာင္းေနသည္ ့ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို သင္သည္ရုတ္တရက္ၾကီး ၿပန္ၿပီးသတိရဘူးပါသလား။ေကာင္းၿပီ-ထိုအရာေတြသည္ သင္အင္တာဗ်ဴး လုပ္ေနခ်ိန္မွာဘာ ေတြၿပန္သတိရခ်င္တယ္ဆို သင္ရဲ့အိုေဟာင္းေနေသာ အေၾကာင္းအရာ ေတြဆိုတာ အေသအခ်ာဘဲၿဖစ္ပါလိမ္မည္ ။စြဲေဆာင္မႈၿပင္းေသာ ေရေမႊး ေတြကိုေတာ့မသံုးပါႏွင့္ ၊ ဒါေပမဲ့သင္ၾကိုက္ေသာေရေမႊးတစ္ခုခုကိုပါးပါကေလးသံုးလိုက္ပါ ။ဒါေတြကဘာေၾကာင့္လညး္ဆိုေတာ့ သင္ရွာေဖြေနေသာ သင္ရဲ့ အလုပ္ ရွင္ကိုေက်နပ္ မႈေတြၿဖစ္ေစမွာပါ ။သင္၏ခံတြငး္ န့ံသည္ ေၿပာစရာမလို ေအာင္သန့္ရွင္းေနရပါမည္။ၾကိုတင္ၿပီး သြားတိုက္သြားပါ။ သင္နားလည္သလား၊ မလည္သလားေတာ့မသိပါ။ကြ်ႏု္ပ္တိုအမ်ားစုကကိုယ့္ခံတြင္းနံ ့နဲ့ပါတ္သက္ၿပီးယံုၾကည္မႈအေတာ ့ကေလးကိုရွိေနၾကပါတယ္။ အင္တာဗ်ဴးၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာသင္ကိုတစ္ေယာက္ ေယာက္ကေၿပာပါလိမ့္မည္ ’’မင္းခံတြင္းနံ ့က စိတ္ပ်က္ဖို ့ေကာင္းတယ္ ‘ ‘
ကြ်ႏု္ပ္အၾကံၿပုခ်က္ကေတာ့သင္ ခံတြင္းသန္ ရွင္း့ေစေသာပူခ်ိန္လို ခံတြင္းသန္ ့ေစေသာအရာတစ္ခုကို အင္တာဗ်ဴးမစမီွ၁၀ မီးႏွစ္အလိုမွာငုံးထားလုိက္ပါ။ပီေကကိုေတာ့ မစားပါနဲ့။ အင္တာဗ်ဴး လုပ္ေနေသာ အခ်ိန္တြင္ သင္ကအသံၿမည္ေအာင္ခံတြင္ နံ ့သန္ ့ရွင္းဖို ့တစ္ခု ခုကို ၀ါး ေနစရာမလိုေတာ့ပါဘူး ၊ ၿပီးေတာ့ သင့္၏ခံတြင္းနံ ့ကလညး္ သင့္၏အလုပ္ရွင္ၿဖစ္လာမည္ သင့္ ေဘာ့စ္ အား အေႏွာက္အယွက္ မေပးနုိင္ေတာ့ဟု သင့္ကို ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈရသြားပါလိမ္မည္ ။
(၅) ေစာနိုင္သမၽွ…အမွန္တကယ္ေစာေစာ…
သိသိသာသာၾကီးကိုဘဲ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုအတြက္ အခ်ိန္မီွကေလး ေရာက္ သြားတယ္ဆို တာအေတာ္ကေလးကို အေရးၾကီးပါတယ္။ဒါေပမဲ့ေစာနိုင္သမွ် ေစာေစာသြားေရာက္ ၿခင္းကလညး္ ၾကိ ုတင္ၿပင္ဆင္မႈေၾကာင့္ ေအာင္နိုင္မႈတစ္ခုၿဖစ္ေစမွာပါ ။
အမွန္တကယ္ ေစာေစာဆိုတာ ကြ်ႏု္ပ္ဘာကိုဆိုလုိ တာလဲ။ ေကာင္းၿပီး၊ သင္ကအင္တာဗ်ဴး တစ္ခုမတိုင္မီ ရံုးကို ၁၀-၁၅ မီးနစ္္ ၾကိ ုတင္ေရာက္သင့္တယ္ ဆိုတာေယဘုယ်အား ၿဖင္ ့လက္ခံနိုင္ေသာစည္းမ်ဥ္းတစ္ခုပါ ။ဒါေပမဲ့ သင္က ရံုးနာမွာရွိတယ္ ေကာ္ဖီဆိုင္ကို နာရီ၀က္ ၾကိ ုတင္ မေရာက္ေနသင့္ဘူးလို့ မဆိုလိုပါဘူး ။
ဒါအေၾကာင္းနဲ ့ပါတ္သက္ၿပီးေတာ့ေတြးၾကည့္ပါ ။ သင္က ၁၀-၁၅မီးႏွစ္ ေစာေစာေရာက္ဖို ့ရန္ လံုေလာက္ေသာ အခ်ိန္ဟုထင္ကာ အခ်ိန္ေပးမည္ဆိုလွ်င္ သင္သည္ဓါတ္ေလွခါး မွီေအာင္ၿမန္ၿမန္ လုပ္ေဆာင္ရၿပီး ၊ အင္တာဗ်ဴးေသာေနရာသို ့အေတာ္ကေလးကို ႏူံူးေခြၿပီးေရာက္သြားရပါလိမ္မည္။ သင္က အမ်ားသံုးသယ္ယူပိုေဆာင္ေရးကို သံုးမည္ သို ့မဟုတ္ ၾကပ္သပ္ေနေသာလူအုပ္ၾကီးႏွင့္ သြားရမည္ဆို လွ်င္ သင္သည္ေခြ်းအနည္းငယ္လညး္ ထြက္ေနေပလိမ္မည္ ။ ထို ့အခ်ိန္မွာေတာ့ သင္က ၾကည့္ ေကာင္းေသာပံုေတာ့မၿဖစ္ ေနနိုင္ေတာ့ပါ ။ ဥပမာ-သင္အင္တာဗ်ဴးမည့္ပတ္၀န္းက်င္ကို ေရာက္ဖို့အစီအစဥ္ဆြဲပါ (သို ့မဟုတ္) အင္တာဗ်ဴးမည့္ ေနရာႏွင့္ မီးနစ္ ၃၀ - ၄၀ ေလာက္ကြာေသာေနရာကိုေရာက္ေနပါေစ ။အပန္းေၿဖပါ စာအုပ္ တစ္အုပ္ဖတ္ပါ (သို ့မဟုတ္) သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဆီကိုဖုန္းေခၚပါ ၿပီးေနာက္ ေရ့ွဘာဆက္္ၿဖစ္မယ္ဆို တာကို သင္ ရဲ့စိတ္ပိုင္ဆိုင္ရာၿပင္ဆင္ေသာ အပိုင္ကိုခြင့္ၿပုလုိက္ပါ။ အင္တာဗ်ဴးေသာေနတြင္ သင္စိတ္ဖီစီးၿခင္း ကိုခံစားရလိမ္မည္ ။ ေနာက္ဆံုးအေနႏွင့္ သင္လုပ္ခ်င္ သာအရာကို ၿမန္ၿမန္လုပ္ေဆာင္လုိက္ပါ ။ ၿပီးေနာက္ သင္ အင္တာဗ်ဴးဖို့ ခ်ိန္ဆိုထားေသာ ေနရာသို့ ၁၀မီနစ္သြားမတိုင္းခင္ သြားပါေတာ အင္တာဗ်ဴးေသာ အခ်ိန္တြင္ သင္၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ မ်ားစြာေသာ မတူညီသည့္ အခ်က္မ်ား ေပၚတြင္မႈတည္သြားပါလိမ့္မည္ ။ သင္သည္ၾကိုတင္ၿပင္ဆင္မႈမ်ား မလုပ္ေဆာင္ခဲ့လွ်င္ထိုမ်ားစြာ ေသာအခ်က္မ်ားထဲက မည္သည့္ အခ်က္ကမွသင္၏လုပ္ေဆာင့္ကို အေကာင္းၾကီး မၿဖစ္ေစေတာ့ပါဘူး။ ဤရိုးရွင္ေသာ အခ်က္ေလးမ်ားကို အသံုးခ်ၿပီး သင္၏ အလုပ္ရွင္ၿဖစ္လာမည့္ ေဘာ့စ္ကိုတက္ၾကြ သစ္ဆန္ေသာ သင္အေၾကာင္း ႏွင့္ပါတ္သက္ၿပီးေၿပာၿပလိုက္ပါ ။သင္သည္္ထို အလုပ္ကိုသင္က ထို၀ွက္ဖဲ တစ္ခ်ပ္ထုပ္သံုးၿပီး ပြဲသိမ္းနိုင္လိမ့္မယ္လုိ ့ ကြ်ႏု္ပ္ယံုၾကည္ထားလုိက္ပါမည္ ။
ဘာသာၿပန္ဆိုသူ - Guiding Star – for our nursing professional !!
No comments:
Post a Comment
ေ၀ဖန္အၾကံျပဳေပးသြားပါဦး။
(သင္၏ Comment တစ္ခုဟာ စာေရးသူအတြက္ ေဆးတစ္ခြက္ပါ။)